Ruch towarów przez Kanał Sueski spadł w ciągu ostatnich dwóch miesięcy o 45 proc., oceniła agencja ONZ UNCTAD. Ataki jemeńskich rebeliantów Huti skłoniły firmy spedycyjne do zmiany trasy przewozów.
Statystyki tranzytu statków handlowych przez Kanał Sueski spadły do najniższego poziomu od czasu zablokowania go przez kontenerowiec Ever Given w 2021 roku.
Trwająca od listopada agresja jemeńskich bojowników na międzynarodową żeglugę na Morzu Czerwonym i Zatoce Adeńskiej nie pozostała bez wpływu na ruch przez kluczowy przesmyk łączący je z Morzem Śródziemnym. Oprócz tego, że konflikt wpłynął na światowy łańcuch dostaw nie pozostał bez wpływu na ilość statków pokonujących Kanał Sueski.
Holowniki sprowadziły na tor wodny 190-metrowy masowiec Xin Hai Tong 23, który w czwartek rano osiadł na mieliźnie w Kanale Sueskim na krótko blokując ruch przez ten szlak - poinformowała administracja kanału. Zapewniono, że żegluga przez Kanał Sueski zostanie niebawem wznowiona.
Pływający pod banderą Hongkongu 190-metrowy masowiec Xin Hai Tong 23 osiadł w czwartek rano na mieliźnie u południowego wejścia do Kanału Sueskiego - przekazał operator żeglugowy Leth Agencies. Statek zablokował cztery kolejne jednostki. Holowniki próbują sprowadzić go z powrotem na tor wodny.
Urząd Kanału Sueskiego (SCA) podnosi ponownie opłaty tranzytowe, które wejdą w życie od 1 kwietnia tego roku. To już kolejne podwyżki po tym, jak poprzednie wprowadzone w styczniu.
Masowiec M/V Glory osiadł w poniedziałek na mieliźnie w Kanale Sueskim, zakłócając tym samym ruch na tej kluczowej dla światowego handlu drodze morskiej - poinformowało przedsiębiorstwo Leth Agencies, operator statków przepływających przez Kanał Sueski.
Zarząd Kanału Sueskiego (SCA) podał, że Kanał jest otwarty na inwestycje zagranicznych spółek, ale nie ma mowy o przejęciu przez zagraniczny podmiot kontroli nad drogą wodną ani nad funduszem, który ma zarządzać jego zasobami.
57 statków o nośności 3,4 mln t przepłynęło po jego odblokowaniu w dniu 2 września br. Kanał Sueski został szybko odblokowany, po tym jak na mieliźnie osiadł zbiornikowiec 64 tys. t Affinity V. Po szybkiej akcji jednostkę o długości 252 m. ściągnięto z mielizny i odholowano. Następnego dnia na Kanale Sueskim znalazło się już prawie 60 statków, informował admirał Osama Rabie, prezes Zarządu Kanału Sueskiego.
Pływający pod banderą Singapuru tankowiec Affinity V utknął w środę wieczorem na wąskim odcinku Kanału Sueskiego blokując ten strategiczny szlak wodny. Po kilku godzinach holownikom udało się go ustawić we właściwej pozycji - poinformował zarząd Kanału.
UMG: szkolenie "Prawne aspekty morskiej energetyki wiatrowej" już w czerwcu
Pomorskie branże kluczowe i inteligentne specjalizacje Pomorza. Bierzmy przykład z Danii [RELACJA]
Akcja ratownicza w usteckim porcie. Mężczyzna wpadł do wody, bo zagapił się w telefon
EKG: infrastruktura transportowa dla zrównoważonego rozwoju gospodarczego i bezpieczeństwa
100 lat polskiego żeglarstwa na wystawie w Narodowym Muzeum Morskim w Gdańsku
Morska Jednostka Rakietowa bierze udział w estońskim ćwiczeniu "Spring Storm 24"